یک استاد قرآن کریم آشنایی قاری با معانی آیات را سبب ایجاد حس و حال در قاری و انتقال آن به مستمع دانست و گفت: البته ارائه تلاوت معنیمحور نیازمند آشنایی مردم با معانی آیات است.
یک استاد قرآن کریم آشنایی قاری با معانی آیات را سبب ایجاد حس و حال در قاری و انتقال آن به مستمع دانست و گفت: البته ارائه تلاوت معنیمحور نیازمند آشنایی مردم با معانی آیات است.
مدیر رادیو قرآن از رونمایی نرم افزار آوای وحی شامل 20 هزار تلاوت از قاریان جهان اسلام در ماه مبارک رمضان خبر داد.
سی و دومین دوره مسابقات بینالمللی قرآن کریم، دقایقی پیش با تلاوت محمود شحات انور قاری سرشناس مصری به پایان رسید.
آیین اختتامیه سیودومین دوره مسابقات بینالمللی قرآن کریم بعد از ظهر امروز جمعه 1 خردادماه 1394 با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجتالاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، جمعی از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.
در این مراسم که چهرههایی مانند کمال تبریزی، مجید مجیدی و رضا میرکریمی در آن حضور داشتند، حسن دانش و حجتالاسلام محمد مهدی رجبی نفرات برتر این رقابتها آیاتی از کلامالله مجید را تلاوت و گروه تواشیح منتخب استان اصفهان به اجرای برنامه پرداخت.
سخنرانی حجتالاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف و لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی بخش دیگری از برنامه امشب بود و در ادامه پنج قاری و پنج حافظ برتر مسابقات به همراه نفرات برتر همایش پژوهشهای قرآنی جوایز خود را دریافت کردند.
تلاوت محمود شحات انور قاری مصری پایان بخش این مراسم بود و سیودومین دوره مسابقات بینالمللی قرآن کریم صبح فردا با دیدار شرکتکنندگان مسابقات با مقام معظم رهبری به صورت رسمی به پایان میرسد.
طه عبدالوهاب داور مصری مسابقات بینالمللی قرآن کریم با اشاره به نگاه عمیق ایرانیها به موضوعات مختلف قرآن کریم گفت: اهتمام ایرانیها به قرآن کریم ستودنی است.
رحیم زارع، سخنگوی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به ضرورت توجه به مقوله فرهنگ قرآنی در بودجه 94 و برنامه ششم توسعه، گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» در بودجه 93، بودجه فرهنگی به صورت شایستهای در نظر گرفته نشد به همین جهت با موقعیتی روبرو شدیم که به اصطلاح «سلاح داشتیم و فشنگ نبود».
وی اظهار کرد: این انتظار را داشتیم که برای بخش فرهنگی متمم بودجه در نظر گرفته شود تا با افزایش اعتبارات در این حوزه به گسترش فعالیتها در این زمینه دست یابیم که این اتفاق نیفتاد.
منتخب مردم آباده در مجلس خاطرنشان کرد: برای ارتقای حوزه فرهنگ قرآنی که زیربنای توسعه فرهنگی کشور است دو راه پیش رو داریم؛ یکی قانون بودجه 94 و دیگری برنامه ششم توسعه است که اجرای آن از سال 95 آغاز خواهد شد.
وی در مورد لایحه بودجه 94 گفت: با توجه به شرایط امروز جامعه لازم است اعتبارات بخش فرهنگی به ویژه توسعه فرهنگ قرآنی پررنگ دیده شود؛ زیربنای توسعه کشور بر محور مثلث فرهنگ، اقتصاد و سیاست است که رأی این هرم فرهنگ قرار دارد، لذا ضرورت دارد در برنامهها و قوانین به این موضوع به صورت ویژهای پرداخته شود.
زارع افزود: مجلس نیز این آمادگی را دارد که دولت را در تقویت اعتبارات فرهنگی و اولویتبندی برنامهها همکاری و همراهی کند.
سخنگوی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس همچنین تصریح کرد: علاوه بر موضوع بودجه 94، برنامه ششم توسعه را نیز در پیش داریم که میتواند در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی تأثیرگذار باشد.
وی با اشاره به عدم تحقق موضوعات قرآنی برنامه پنجم توسعه گفت: یکی از آسیبهای برنامه پنجم توسعه این بود که کیفی در نظر گرفته شده بود و شاخصی برای اندازهگیری برنامهها و فعالیتها وجود نداشت در حالیکه برنامههای اینچنینی اگر به سمت کمیسازی نروند و قابلیت اندازهگیری نداشته باشد، نمیتوان گفت که چه کارهایی انجام شده و قرار است به کدام سمت برود؛ در مورد برنامههای قرآنی برنامه پنجم نیز با توجه به تغییر دولت کار خاصی صورت نگرفت.
این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: برای تدوین برنامه ششم توسعه به نظر میرسد لازم است شاخصهایی در نظر گرفته شود، از جمله اعتلای فرهنگ، ترویج سبک زندگی اسلامی، استقرار کامل نظام سلامت، رشد کمی و کیفی جمعیت، استحکام خانواده، حاکمیت انضباط اجتماعی، تحقق نقشه مهندسی فرهنگی کشور با محوریت قرآن، گسترش اقتصاد فرهنگ و متناسب سازی فرهنگ اقتصادی با سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی.
زارع افزود: در حوزه امور فرهنگی نیز فرهنگ قانونگرایی، مسئولیتپذیری، حقوق شهروندی، احترام به کرامت انسانی، خلق ثروت، پرهیز از اسراف و در مجموع ارتقای فرهنگ ایرانی ـ اسلامی نیز از مواردی است که لازم است در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.
همزمان با آغاز ربیعالاول رادیو قرآن مسابقه بزرگ «آیات و نغمات نبوی» را در موضوع مدح پیامبر اعظم(ص) برگزار میکند.
همزمان با آغاز ماه ربیعالاول و سالروز ولادت با سعادت رسول مهربانی و رحمت، حضرت محمد مصطفی(ص)، رادیو قرآن مسابقه بزرگ «آیات و نغمات نبوی» در موضوع مدح پیامبر اعظم(ص) را برپا و از همه دوستداران قرآن کریم شامل قاریان، گروههای تواشیح و مدیحهسرایی و مبتهلان دعوت میکند تا با ارسال آثار خود در این طرح فراگیر و ملی شرکت کنند.
شرایط عمومی
هر یک از اشخاص و یا قاریان، گروههای تواشیح و مدیحهسرایی و نیز مبتهلان در سراسر کشور میتوانند به صورت انفرادی و یا گروهی با ارسال آثار خود در مسابقه شرکت کنند.
اشخاص یا گروهها میتوانند متن مورد نظر خود را با سلیقه شخصی انتخاب کنند. البته این متن فقط باید در موضوع مدح پیامبر اعظم(ص) باشد و آثار ارسالی در خارج از این موضوع داوری نخواهد شد.
اشخاص یا گروهها باید علاوه بر شرکت در بخش متن آزاد (بند شماره 2)، در بخش ویژه نیز یکی از متون این بخش (در پایان شیوه نامه ذکر شده است) را انتخاب و همزمان ارسال کنند.
استفاده از هرگونه آلات موسیقی ممنوع و موجب حذف اثر از مرحله داوری خواهد شد.
مشخصات عمومی اثر شامل خواننده یا خوانندگان و آهنگساز به همراه تلفن و ایمیل باید ضمیمه اثر ارسالی باشد. آثاری که فاقد مشخصات و معرفی باشند از مرحله داوری حذف خواهند شد.
زمان آثار ارائه شده با احتساب تکرار در متن باید در چارچوب زمانبندی اعلام شده که در بندهای بعدی توضیح داده خواهد شد باشد.
آثار ارسالی میتوانند فقط در زبانهای فارسی، عربی و یا هر دو (مُلَمَع) باشند و اثر با سایر زبانها در داوری شرکت داده نخواهند شد.
زمان برگزاری مسابقه از روز سوم دیماه تا 12 بهمنماه سال جاری مصادف با آغاز جشنهای دهه فجر انقلاب اسلامی است.
زمان اعلام برگزیدگان همزمان با 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مقارن با تأسیس شبکه رادیویی قرآن به پیشنهاد و دستان مبارک مقام معظم رهبری (رئیس جمهوری وقت) در سال 1362 است.
رادیو قرآن مجاز است از آثار ارسالی به هر طریق که مایل باشد در پخش از طریق آنتن شبکه و یا فضای مجازی بهرهبرداری کند.
هیئت داوران
احمد لیایی، سرپرست هیئت داوران و داور بخش صوت، احمد ابوالقاسمی داور لحن، هادی آرزم داور حسن اجرا و هماهنگی، سیدعباس انجام داور متن و اداء.
جوایز
به پنج نفر و یا گروه برتر در این مسابقه جوایز نقدی به ترتیب از 5 میلیون تومان (رتبه اول) تا یک میلیون تومان (رتبه پنجم) پرداخت خواهد شد.
روش ارسال آثار
علاقهمندان شرکت در مسابقه میتوانند آثار خود را از طریق یکی از روشهای زیر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند؛
بارگذاری (آپلود) در سایت رادیو قرآن
ارسال به پست الکترونیکی رادیو قرآن به آدرس radioquran@irib.ir
ارسال لوح فشرده آثار به آدرس پستی؛ تهران خیابان ولیعصر(عج) خیابان بلال سازمان صدا و سیما، ساختمان شهدای رادیو، طبقه چهارم، اتاق شماره 36، روابط عمومی رادیو قرآن صندوق پستی 5463-19395
بدیهی است آثاری که پس از تاریخ 12 بهمنماه 1393 به دبیرخانه جشنواره برسد، در مسابقه شرکت داده نخواهند شد.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت رادیو قرآن مراجعه کنند.
قاری بینالمللی قرآن کریم با اشاره به تهاجم فرهنگی و وجود جذابیتهایی همچون فضای مجازی، خواستار ایجاد جذابیت بیشتر جلسات قرآن شد و گفت: برای تحقق این امر نیازمند همکاری همهجانبه مسئولان مساجد هستیم.
به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا)، نخستین هماندیشی دانشگاههای مهم جهان اسلام روز شنبه ششم دیماه با حضور هشام قریسه، رئیس دانشگاه الزیتونه تونس و برخی دانشگاههای مهم کشور در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران برگزار خواهد شد.
در این نشست که مسئولان برخی دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور از جمله دانشگاه قم، دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه علوم و فنون قرآن کریم تهران نیز حضور دارند، درباره برخی مسائل مهم جهان اسلام از جمله «طائفهگرایی، مبارزه با افراطیگری و جریانهای تندرو تکفیری» بحث و تبادل نظر خواهد شد.
بر اساس این گزارش، این نشستها در آینده نیز با حضور دیگر دانشگاههای مهم کشورهای اسلامی تداوام خواهد داشت.
همچنین رئیس دانشگاه الزیتونه تونس با سفر به جمهوری اسلامی ایران و سخنرانی در دانشگاه مذاهب اسلامی، با برخی از مقامات کشورمان از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دیدار خواهد کرد.
هماندیشی مهم دانشگاههای جهان اسلام روز شنبه هفته آینده از ساعت 8:30 الی 12 در سالن همایشهای شهید ماموستا شیخالاسلام دانشگاه مذاهب اسلامی در تهران برگزار میشود.
یادآور میشود، از دانشگاه الزیتونه تونس بهعنوان یکى از قدیمىترین دانشگاه عربى اسلامى یاد مىشود که در سال ١١٦ قمرى (٧٣٤ میلادى) تأسیس شده و با داشتن پژوهشکدههاى مختلف اصول دین، الهیات، تاریخ، تمدن و شریعت اسلامى، از جمله مهمترین و مؤثرترین دانشگاههاى جهان اسلام بهشمار مىرود.
به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاعرسانی «صدی البلد»، اقدام برخی افراد در انتشار نسخههای الکترونیک تحریفشده از قرآن کریم در شبکههای اجتماعی، جنجالهای زیادی میان شهروندان مصری ایجاد کرده است.
در واکنش به این اقدام، «اسماعیل شاهین»، استاد الهیات دانشگاه الازهر مصر تصریح کرد: مواجه با تحریف قرآن کریم یک امر واجب و وظیفه تمامی مسلمانان است.
وی افزود: الازهر باید برای مواجه با این امر خطیر بهصورت جدی و عملی اقدام و نقش فعالی در این زمینه ایفا کند.
اسماعیل شاهین در ادامه با اشاره به پدیده انتشار نسخههای الکترونیک تحریفشده قرآن کریم در شبکههای اجتماعی، تأکید کرد: مرکز اسلامی الازهر مصر باید با همکاری نهادهای ذیربط منابع انتشار این نسخههای تحریفشده را شناسایی و در این زمینه اطلاعرسانی کند.
«سعدالدین الهلالی»، استاد الهیات و علوم اسلامی دانشگاه الازهر مصر نیز در این باره گفت: خداوند متعال خود حافظ قرآن کریم از خطر تحریف است، همانطور که در آیه 9 سوره الحجر میفرماید: «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ».
وی با تأکید بر این که طرفهای مسئول در مصر باید به رسالت خود در زمینه حفظ قرآن کریم عمل کنند، گفت: شهروندان نیز باید در یافتن نسخه اصلی قرآن کریم بیشتر دقت کنند.
«احمد کریمه»، استاد شریعت دانشگاه الازهر مصر نیز عنوان کرد: ایجاد یک مرکز تخصصی قرآن کریم که بر انتشار قرآنهای چاپی و الکترونیک نظارت داشته باشد، از اقدامات مهم برای مواجه با این پدیده خطرناک است.
احمد کریمه در پایان تأسیس مجمع قرآن کریم وابسته به مرکز اسلامی الازهر مصر جهت صدور نسخههای قرآن کریم با مهر الازهر را خواستار شد.
به گزارش دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، مهدی غلامنژاد از قاریان ممتاز کشورمان که توسط این کمیته جهت شرکت در مسابقات بینالمللی قرائت قرآن کریم به کشور روسیه اعزام شده بود، موفق به کسب مقام دوم شد.
مهدی غلامنژاد در مسابقات سراسری قرآن کریم در سال گذشته توانسته بود مقام چهارم را کسب نماید.
بنابر این گزارش، پانزدهمین دوره این مسابقات در روز شنبه 29 شهریور 92 (20 سپتامبر 2014) و در شهر مسکو در سالن کنسرتی «گراکوس سیتی هال» برگزار شد.
هرساله متسابقین از 30 کشور جهان به این مسابقات دعوت می شوند که سالهای گذشته نیز جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات نماینده داشته است.
شورای عالی قرآن: کرسیهای اذانگاهی تلاوت شورای عالی قرآن، این هفته نیز با حضور قاریان ممتاز و برجسته جمهوری اسلامی ایران در دو مکان برگزار میشود.
یکشنبه 6 مهر 93 محسن قاسمی در هفتاد و پنجمین کرسی تلاوت شورای عالی قرآن در مسجد بلال صدا و سیما به تلاوت آیات 5 تا 12 سوره مبارکه فاطر خواهد پرداخت.
دوشنبه 7 مهر 93 حمیدرضا احمدیوفا در صد و سی و دومین کرسی تلاوت شورای عالی قرآن در مجتمع امام خمینی(ره) به تلاوت آیات 51 تا 72 سوره مبارکه انبیاء خواهد پرداخت.
برنامه کرسی تلاوت اذانگاهی شورای عالی قرآن، دقایقی قبل از اذان ظهر آغاز میشود که پس از تلاوت قرآن، اذان نیز با صدای قاری مدعو اجرا میگردد و به صورت زنده از رادیو قرآن پخش خواهد شد.
کرسیهای تلاوت شورای عالی قرآن با همکاری حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن، رادیو قرآن، مجتمع امام خمینی(ره)، ستاد اقامه نماز سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه افسری امام علی(ع) و مجتمع فرهنگی بلال صدا و سیما برگزار میگردد.
بخشی از جریان «فارسی را پاس بداریم» مغرضانه است
مهدی دغاغله، کارشناس قرآنی مرکز طبع و نشر قرآن، در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) درباره حذف واژگان قرآنی از زبان فارسی گفت: با توجه به حضور مداوم در جامعه و ارتباط با دانشجویان، این احساس روز به روز در من تقویت میشود که جریان و حرکتی وجود دارد که باعث شده که شکافی که بین واژگان فارسی و عربی وجود دارد، هر روز بیشتر میشود و ما به جای اینکه واژگان قرآنی را بیش از پیش نشر و گسترش دهیم، به سمت دور شدن از واژگان قرآنی حرکت میکنیم.
وی افزود: مقایسه دستنوشتهها و شیوه نگارش گذشتههای دور با زمان حاضر نشان میدهد که تفاوت فاحشی میان این دو وجود دارد و امروز شیوه نگارش ما فارسیتر است و در گذشته به کارگیری واژگان این گونه نبوده است و این تغییرات هم در ویراستاری مقالات، کتب درسی و ... به چشم میخورد. تبدیل طوس به توس، اطاق به اتاق و ... مثالهایی است از واژگانی که تغییر یافتهاند.
دغاغله ادامه داد: «ط» یکی از حروف الفبای فارسی است، ما در فارسی کلمه «طهماسب» را «تهماسب» نمینویسیم و روزی در زبان فارسی این حرف تلفظ میشد. اگر ما حروف «ط»، «ح»، «ع»، «ذ»، «ض» و ... را حذف کنیم، تعداد حروف فارسی 22 حرف میشود و این موضوع باعث نقص زبان و نوشتار فارسی است.
وی با بیان اینکه واژگان قرآنی را باید در جامعه بیشتر نشر دهیم، بیان کرد: به کار بردن واژه «آدینه» به جای «جمعه» از مثالهای دیگری است که در جامعه امروز به ویژه در رسانه ملی گسترش یافته و بر این موضوع اصرار دارند و ظاهراً این حرکت، حرکت خوبی است. وقتی میگوییم «فارسی را پاس بداریم»، این زبان را باید از ورود واژههای بیگانه نظیر کامپیوتر، هلیکوپتر پاس بداریم و این بسیار خوب است. اما اینکه بیاییم کلماتی را که در قرآن آمده و مردم آنها را به کار میگیرند، برای پاسداشت زبان تغییر دهیم، حرکت خوبی نیست، هر چند هم زیر چتر این شعار باشد، مغرضانه میدانم.
دغاغله در ادامه گفت: یکی از سورههای قرآن به نام «جمعه» و یکی از روزهای هفته به نام جمعه است و تأکید بر واژه «آدینه» دور شدن از یک واژه قرآنی است؛ از این رو اشتراکاتی که در میان زبان فارسی و عربی وجود دارد، نباید حذف کنیم.
این کارشناس قرآنی تصریح کرد: این موضوع نه تنها سبب میشود که ما از قرآن به خاطر ارتباطی که با زبان عربی دارد، دور شویم، بلکه در فهم شعرهای شاعرانی چون حافظ و سعدی نیز دچار مشکل خواهیم شد و از ادبیات فارسی خودمان نیز فاصله میگیریم.
دغاغله درباره مشکلاتی که اینگونه تغییرات در آموزش قرآن کریم به کودکان ایجاد میکند، گفت: وقتی کلماتی مانند مصطفی، موسی، عیسی، مصلی، حتی و ... در برخی از متون که گرایش افراطی به سادهنویسی دارند، به شکل مصطفا، موسا، عیسا، مصلا و حتا ... نوشته میشود، کودکان در حین خواندن قرآن با شکل دیگری از نوشتار مواجه میشوند و این موضوع باعث بروز مشکل در امر آموزش نیز میشود
علیرضا سبحانی، سرپرست کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: نخستین حلقه اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع از جمهوری اسلامی ایران شب گذشته، چهارم مهر در طبقه سوم مسجدالحرام، روبهروی حجرالاسود تشکیل شد.
سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع با اشاره به استقبال خوبی که از اجرای برنامه قاریان ایرانی در این حلقه صورت گرفت، گفت: در نخستین حلقه قرآنی ایرانیان که بنده نیز تلاوت داشتم، سیدعباس هاشمی، وحید وکیلی، سیدجواد حسینی و مهدی شایق نیز تلاوت داشتند.
وی افزود: همچنین، گروه تواشیح «طه» که در کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع حضور دارند نیز در این حلقه قرآنی به اجرای برنامه پرداختند؛ در ادامه، تمامی اعضای کاروان قرآنی به جمعخوانی قرآن پرداختند.
سبحانی ادامه داد: در پایان نخستین حلقه اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران که از ساعت 22:30 تا 24 برگزار شد، سعید طوسی، قاری بینالمللی به قرائت دعای ختم قرآن پرداخت.
وی عنوان کرد: از این پس تا پایان حضور کاروان قرآنی در مکهمکرمه هر شب یک حلقه قرآن از ساعت 22:30 تا 24 در طبقه سوم مسجدالحرام، روبهروی حجرالاسود برگزار خواهد شد.
سبحانی یادآور شد: طی حضور اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران در مکهمکرمه هر روز از ساعت 11 یک جلسه قرآن به منظور تلاوت یک جزء از قرآن در بعثه مقام معظم رهبری در مکهمکرمه برگزار میشود.
وی در پایان گفت: اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران هر روز در محافل انس و معرفت، محافل انس با قرآن و همایشهای بعثه مقام معظم رهبری تلاوت میکنند.
«تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّه»(انفال/۶۰) دشمن خدا را بترسانید بنابراین کشورهایی که نمیتوانند آمریکا را بترسانند، اسلامی نیستند.
مدیر رادیو قرآن رویکردهای ششگانه رادیو قرآن در سال ۱۳۹۲ را اعلام کرد.
منبع: خبرگزاری فارس
گردآورنده: مرتضی فروتن تنها
«برای مشاهده متن کامل خبر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.»
سرپرست سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به رشد شرکتکنندگان در مسابقات قرآن کریم گفت: حضور 920 هزار شرکتکننده با توجه به 50 میلیون واجد شرایط فعالیت قرآنی قابل تأمل است و باید رشد کند.
منبع: خبرگزاری فارس
گردآورنده: مرتضی فروتن تنها
«برای مشاهده متن کامل خبر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.»
معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشريح ساختار اين معاونت، پيشبينی كرد كه حداقل 600 نيروی قرآنی جديد در سراسر كشور به همكاری با اين معاونت بپردازند.
منبع: خبرگزاری قرآنی ایران
گردآورنده: مرتضی فروتن تنها
«برای مشاهده متن کامل خبر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.»
کرسی تلاوت قرآنکریم در مسجد جامع صدر اراکیها امشب با اجرای «منصور قصریزاده» قاری بینالمللی کشورمان برگزار میشود.
منبع: خبرگزاری فارس
گردآورنده: مرتضی فروتن تنها
«برای مشاهده متن کامل خبر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.»